Další dopravce získal krásný status. A ukázal to FCS

<p>Rozhovor generálního ředitele TELS CARGO Andrey Abragimoviče pro logirus.ru</p>
<p>Posunutí data ukončení smlouvy mezi Federální celní správou a Asociací mezinárodních silničních dopravců nijak neovlivní společnost pro automobilovou dopravu TELS CARGO. Myslí si to jeho generální ředitel Andrej Abragimovič.</p>

<p>"Už nemohu číst zprávy o karnetech TIR," řekl mluvčí společnosti Logirus. - 2. prosince byla naše společnost zařazena do evidence celních dopravců. Nyní můžeme přepravovat drahé zboží přes území zemí celní unie bez doprovodu a také nevystavovat záruku na dodání zboží na hranici bez karnetu TIR, což značně zjednodušuje a urychluje proces překročení hranice.</p>

<p>Nyní jsou karnety TIR přijímány k odbavení pouze ve třech celních úřadech Severozápadní celní správy. "Kromě toho je také možné vstoupit z území Běloruska podle knih TIR, pokud pouze jedno místo dodání a náklad nespadá pod doprovod," upřesňuje Andrey Abragimovich. - Nejprve jsme měli problémy s eskortním a sběrným nákladem s doručením na několik míst. V těchto případech jsme se museli obrátit na firmy jako Arsenal, ROSTEK a další, abychom sepsali ručitelskou smlouvu.</p>

<p>Společnost musela vynaložit určité výdaje, protože u drahého zboží je záruka mnohem dražší než podle knih TIR: „Například z Krasnaja Gorka z hranic jsme jeli do Brjanské oblasti, abychom pod bezpečností procleli v Sevsku. Stálo to 25 tisíc rublů. Tarif závisí na ceně nákladu a na vzdálenosti,“ vysvětluje odborník.</p>

<p>„V zásadě nebyly žádné otázky ohledně zbytku nákladu: auta jezdila po „karnetech“ stejným způsobem, jakým jezdí, pokračuje partner „Logirus“. - Vstoupili jsme do Běloruska přes Bělorusko, v klidu jsme překročili hranici. Přes Ukrajinu jsme jeli velmi zřídka, byly to spíše ojedinělé případy, proto jsme tuto trasu vyloučili. To neovlivnilo celkovou výkonnost společnosti. Pokud jde o drahé a konsolidované náklady, je jich spousta, samozřejmě, že na to byly otázky.</p>

<p>Také TELS CARGO muselo při dovozu nákladu z Finska uzavírat smlouvy s firmou ROSTEK, ale vzhledem k tomu, že zboží bylo levné, bezpečnostní částka se ukázala jako nízká: „Smlouva byla uzavřena jen proto, že krytí karnetu TIR je až 60 tisíc eur (na celnici Vyborg jsou stále přijímány karnety TIR - LR). S "Beltamozhservice" (Bělorusko) se okamžitě na hranici Běloruska a Polska ukázalo odbavení pro doprovodný náklad o něco levnější.</p>

<p>„O získání statutu celního dopravce jsme uvažovali již dlouho,“ říká výkonný ředitel TELS CARGO. - Ale situace se zrušením karnetů TIR nás přiměla udělat to rychleji. Měli jsme takové záměry, protože se zvyšoval podíl drahého zboží, které jsme převáželi. A nyní jsme se zajistili před rozhodnutími Federální celní služby.</p>

<p>Expert se domnívá, že zavádění dodatečných bezpečnostních opatření bylo záměrně prováděno po etapách: „Myslím, že kdyby byly knihy zrušeny všude najednou, pak by ani Arsenal, ani ROSTEK, ani Beltamozhservice nestačily poskytovat, nikdo. Jednoduše by se udusili tak velkým dopravním proudem, nebyli by schopni zajistit sto procent.</p>

<p>K postupnému zavádění nových pravidel, domnívá se Andrej Abragimovič, došlo nejen proto, aby si na to celníci a dopravci zvykli, ale také kvůli nedostatečné bezpečnosti: „Částečně proto nechali karnety TIR na celnici ve Vyborgu, protože je zde největší tok nákladní dopravy. Aby nedošlo ke kolapsu. Myslím, že celníci v každém případě chápou, že kdyby okamžitě zablokovali všude používání karnetů TIR, doprava a zboží by prostě stály na hranicích. A tak - po částech, krocích, postupně ... "</p>

<p>Partner společnosti Logirus hodnotí vleklý konflikt mezi FCS a ASMAP takto: „Zdá se mi, že jde o boj zájmů o peníze. Existují státní zájmy – ty už dávno nikdo nebere v potaz. Existují zájmy obyčejných lidí, které také nikdo nebere v potaz. A teď přes sebe FCS přetahuje deku – takový tok peněz šel do Ženevy! A evidentně mají v úmyslu převést tyto peníze do ruského kanálu a podrobit si ASMAP. Domnívám se, že je třeba odložit ukončení smlouvy, aby se vytvořila nová zastoupení pro karnety TIR s novými podmínkami, které budou fungovat a přesměrují finanční toky dovnitř, do Ruska.</p>

<p>„Nový systém celních dopravců to neovlivní,“ je si jistý generální ředitel TELS CARGO. – Hlavním cílem FCS je zvrátit, kdo komu dluží. S ASMAP jsou celní orgány nuceny prokázat své tvrzení a požadovat peníze, které, jak se domnívají, jim dluží. S celními dopravci, celními ručiteli, oprávněnými hospodářskými subjekty pracuje FCS pod finanční zárukou. V tomto případě se bavíme o přímém odpisu: pokud se teď něco stane, dejme tomu - zboží nedodám - celnice mi prostě odepíše. To znamená, že naše peníze skončí na celnici a nebude to pro ni, ale pro nás, abychom svůj případ dokázali.“</p>